5 Ağustos 2012 Pazar

Tatil dedigin...

Geçtiğimiz haftalarda bir kaç günlük tatil yapalım dedik. Ne zamandır babamlar çağırıyordu Burhaniye Ören’e gelin diye gittik gördük. Birincisi denizi çok soğuk hipotermi yaşadığımı düşündüm girişimle çıkışım bir oldu daha da girmedim...Onun dışında çevrede gezilecek çok güzel yerler var biz hepsini gezemesek te gittiklerimize hayran kaldık...

Tatilde verdiğim kararlar ise şöyle. Birdaha Ören’e gidermiyim? Pek sanmıyorum bellki... Ama Çevresinde başka bir yere gidebilirim.Çünkü gezemediğimiz yerler var hatta gittiklerimize doyamadım bi kere daha gitmek istiyorum. Ha bundan böyle Temmuz, Ağustos gibi izne çıkarmıyım? Hiç sanmıyorum o kadar sıcaktı ki ne gezdiğimi anladım ne geceleri uyku uyuyabildim. Terlemekten kilo verdim. Bundan böyle Haziran, Eylül, Ekim aylarını ideal tatil ayı olarak seçiyorum.
Arkadaşlarımız Müge ve Ersoy çifti olmasalar, bizi gezdirmeseler, bir gün kalıp dönmüştük iyi ki varlar :).
Eğer yolunuz düşerse mutlaka gitmenizi tavsiye edeceğim yerler var tabi ki. Gidenleriniz zaten bilir... Havuz keyfi yapmak için ya da havuz başında ve orman içinde yemek yemek için illa ki Çamlıbel köyünde ki Düşler Vadisine gidin derim. Biz akşam havuz başında yemek yedik. Gündüzleri havuz açık oluyormuş yakında yanına pansiyon da yapılacakmış gidip kalabilinecek bir yer de olacak...


Tabi burdan dönüşte vaktiniz varsa mutlaka Saklı Bahçe'ye uğrayın derim...Hatta buranın hemen çıkışında köylülerin sattığı doğal böğürtlen konsantresinden bir şişe alın hatta daha fazla alın sonra benim gibi niye bi şişe aldım ki diye hayıflanmayın...


Bunun dışında taş evleri ile ünlü iki köy gezdik Adatepe ve Yeşilyurt köyleri. Her ikisi de harika bir yapıya sahip. Evleri sokakları sizde zaman yolculuğuna çıkmış havası yaratıyor.İnsanın kalıp yerleşesi bir daha da o köyden dışarı adım atmayası geliyor...






En son gün de Cunda adasına gittik hayran kaldım harika bir yer. Aslında gittiğim yerler de fotoğraf makinesi ile onlarca fotoğraf çekerim ama bu sefer kendimi gezdiğim yerlere öyle kaptırmışım ki hiç fotoğraf yok diyebilirim, eşimin çektikleri hariç...




Eğer giderseniz mutlaka dondurma yiyin. Cunda sahilde balık yiyin. Kalacaksanız semt pazarına uğrayıp doğal sebze meyve alın mis gibi. Biz babamların bahçede ki mandalina ağaçlarından daha olmamış mandalinalar topladık bunları dilimlere bölüp buzluğa attım meyve suyuna ya da içkinin içine buz yerine bunlardan koyduğumda çok güzel bir tat veriyorlar...
Anladım ki benim tatil anlayışım bütün gün denize ya da havuza girip güneş altında oturmak değil. Hiç görmediğim yerleri gidip gezmek, tatmadığım lezzetler tatmak. Öyle güzel yerleri varki memleketimin çok param olsa ve bol bol zamanım ve tabi ki bunu kaldıracak enerjim; durmadan gezerdim :) Şimdi sırada İzmir var Ekim de ordayım...

2 yorum:

  1. aman ne güzel gezmişsiniz örene laf etmeyelim ben örenliyim ama :) blogu yeni keşfettim takipteyim bende beklerim :)))


    begumyagci.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ören ve çevresi aslında çok güzel ama sanırım biz çok sıkıldık. Bir daha ki sefere daha çok zaman ayırıp gelebiliriz yine :) Yerleşip yaşanılacak yer.
      Takip için teşekkürler ben de ekledim :)

      Sil