17 Eylül 2012 Pazartesi

Derya kuzuları

Yağmurlu bir sabaha uyandık sonbahar iyiden iyiye hissettiriyor. hırka kar etmez oldu montlar çıktı. şimdi yağmurluk ve şemsiye sezonudur...


Bu mevsimin en güzel yanı da palamut sezonunun açılması. Akşam iş çıkışında balıkçılar sokağından geçerken gördüm derya kuzularını hem de tam kafamda şimdi ne yemek yapılır düşüncesi dolaşırken...




Manavdan da geçerken bi kaç yeşillik alırım dedim ama nerdee. çevrede ki bütün manavları dolaştım millet silip süpürmüş. Hiç mi birşey kalmaz? Sanırsın kıtlık çıkmış...  Bizim balık kel bir bibere ve limona kalıverdi...
     Bu arada ev içinde izgara, balık yapamayan çok kokuyor diyenlere  King in  Natura Cook tenceresini öneririm.  Koku oluşmuyor, hem çok az elektrik harcıyor hem de ızgarayı çok hızlı ve güzel bir şekilde pişiriyor. Gerçi bir tek ızgara değil ; pilav, sulu yemek, kek yapanlar da varmış. Ben henüz denemedim. Ama elma dilim patates, patlican, biber közleme, kaşarlı mantar, tavuk, et ızgara, kahvaltılık kaşarlı ekmek vs birçok şeyi denedim çok başarılı.Hatta altlı üstlü iki yemeği aynı anda pişirebilirsiniz... Kullandıkça yapacağınız şeyleri geliştiriyorsunuz... folyo yu ben ekledim balık kendi suyunda pişsin diye isterseniz ızgara teline de dizebilirsiniz.
 
 pişme süresi 10 dakika

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder