8 Ekim 2012 Pazartesi

Mutfak yenileme

  Ne zamandır paylaşacağım mutfat dolabı fotoğraflarımı sonunda hazırladım.  Henüz kendi evimize sahip olamadığımız için kirada takılıyoruz. Tabi insanın kendi evi olmayınca öyle her şeyi boyayıp değiştiremiyor. Evlendiğimiz de eşimin daha önceden yaşadığı bekar evinden ayrılmadık. Tek kişilik evi iki kişiliğe çevirdik, biraz yenileyip adam ettik o kadar.  Salonda iki kapaklı bir dolap vardı ilk önce onu kapladım. Hoşuma gidince de gözü mutfak dolaplarına diktim. İlk önce dolaplar beyazdı. ardından kırmızı kaplama kağıtları ile kaplamıştım ama kağıt zamanla kötü bir hal alınca sökmek zorunda  kalmıştım. Karikatür desenli kaplama kağıdı daha kalın ve daha sağlam durunca mutfak dolaplarında da hoş olur diye düşünüp giriştim... Tüm dolaplar bir saat içinde kaplandı bitti. Salonda ki küçük dolabı da daha sonra mutfağa alıp erzak dolabı yaptım.Üç yıldır bu şekilde kullanıyorum henüz hiç bir şey olmadı.   Biz buradan çıkınca ev sahibi umarım bu değişikliklerden memnun kalır :)

45 yorum:

  1. AMAN ALLAHIIIMM...
    (büyük harfler çığlığımı ifade ediyor)
    harika olmuş Aslı....tek kelimeyle harika...
    kapladığın malzeme nedir yahuu? Sticker? Kuzum için aklımda bi oyuncak dolabı var ama istediğim figürlerin olduğu sticker veya duvar kağıdı vs. yani istediğim malzemeyi bulamadım...Dekupe edeceğim bi forül peşindeyim...

    Ahh biraz dedikodu yapayım mı? 10marifette bunu yayınlasan kaç kişi ilgilenir acaba? Ne acıdır ki yoğurt kovası kaplamadıysan veya peçete yapıştırmadıysan bi değeri yok ... koccaman selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim :)
      Şu bildiğimiz yapışkanlı kağıt, hani çekmece içlerini kaplarız ya hah işte ondan. Tabi bu benim kapladığım onun biraz daha kalın kağıttan olanı ve sanırım aldığımda kocaman bir ruloydu 40 metre kadardı. Ben bunu Bakırköy de bir nalbur da bulmuştum. Ama yakın bir zamanda Unkapanında ki kaplama malzemesi satan dükkanlardan birinden de aynı kağıttan buldum düz beyaz rengini. Hatta onunla kapladığım çocuk odası dolabı da burada http://1.bp.blogspot.com/-6B0hEuT08dQ/T57wQyqV2uI/AAAAAAAABJQ/AwgaS1Vm3HE/s1600/kolaj1.jpg üstünü de sticker ile süslemiştik.
      tavsiye; eğer kapakları sökerek kaplarsan çok çabuk bitiyor ;)

      ha bu arada 10 marifete de koydum ;) :)))

      Sil
  2. muhteşem olmuş:)
    bence ev sahibinde çok beğenicek :)
    ben kırmızı halini de çok beğendim :) demeden geçemicem :)

    begumyagci.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Begümm teşekkür ederim :) Kırmızı da güzeldi aslında ama kağıt yapışkanını çok akıtmıştı her yer yapış yapış olmuştu söküp attım :)

      Sil
  3. ben sıfır, gıcır gıcır evleri değil de böyle üzerinde değişiklik yapabileceğimiz, eski dolapları olan,ya da ne bileyim dümdüz kare değil de girintili çıkıntılı yapılmış evleri daha çok seviyorum.
    Her taşındığımız evin mutfak dolaplarını kaplamışımdır.
    Sizinki de çok güzel olmuş. hele mutfağın o siyah beyaz yerleri.
    onlar da kağıt mı yoksa fayanslar mı öyle?
    Bu arada 2. hali de gayet güzelmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah evet oralar da kaplama kağıdı. Fayans gibi görünmeleri hoşuma gidiyor. Kırmızı hali de güzeldi ama kağıt pislik yaptı geçinemedik kendiyle :) Ben de bu tarz kendim müdahale edebileceğim evleri seviyorum.Üzerinde istediğin zaman değişiklik yapabiliyorsun.

      Sil
  4. harika olmuş süperrrrrrrrrrrrrrrrrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Yasemin :)

      Sil
  5. süperrrrr!!!!! reklam olmasın ama bu kağıtları nereden aldığınızı da yazar mısınız? tam bunun gibi bir değişikliğe ihtiyacı olan ve aynı zevke sahip bir arkadaşım var da.. :D
    sevgiler!
    irem
    www.kendindik.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba İrem; Kağıdı Bakırköy'de ki bir nalburdan almıştım. Cevizlik mah. Hallaç Hüseyin sok. ta bulunuyor bu nalbur.Dükkanın ismini tam olarak hatırlayamıyorum ama o sokakta bulunan tek nalburdu.
      Beğeni için teşekkür ederim :)

      Sil
  6. gercekteennn ınanılır gıbı degıl...muhtesemmmmmmmmmm.........ne desem az yanı ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize çok sevindim çok teşekkür ederim :)

      Sil
  7. ay çok eğlenceli bişi olmuş ordan çıkmak istemezki insan :)
    elleirne sağlık harika bi iş çıkarmışsın ortaya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim :) lavabom biraz daha büyük olsa çok daha iyi olurdu ama napalım böyle de güzel :)

      Sil
  8. çok güzel olmuş ellerinize sağlık çok beğendim.ben de banyo dolabımı ve sehpamı kapladım.baya beğenildi ve bana has oldu tıpkı sizinki gibi:)görmek isterseniz sehpam blogumda mevcut.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim İnci çiçeği :) senin sehpa da çok güzel olmuş kağıt seçimin de çok başarılı çok güzel :)

      Sil
    2. beğenmenize sevindim teşekkürler

      Sil
  9. mekan küçk olduğundan biraz kalabalık görünmüş aslında 2 halini daha çok sevdim neysesende bu yetenek olduktan sonra daha ne hallere döner kimbilir:)fayans gibi görünen er kağıtmı nasıl yani kullanmı kolaymı peki süper görünüyo ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biraz karışık göründüğü konusuna katılmadan edemicem. Evet fayans gibi görünen yerler de kaplama kağıdı fakat o kağıt biraz daha ince olduğu için silmekten biraz aşındı. Fakat kapaklarda ki kağıt çok kullanışlı hiç leke tutmuyor hemen siliniyor ve aşınmıyor.
      Artık bundan sonra birşey yapmam :) yeni bir eve çıkmayı tercih ederim böyle bırakmayı düşünüyorum ev sahibine :) çok teşekkür ederim :)

      Sil
  10. Merhaba,emeğinize sağlık çook egzantirik olmuş :) ben çok severim bişiyleri kaplamayı değiştirmeyi.Bana da beklerim,sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevcan hanım :)

      Sil
  11. HADİ YA... Olmaz böyle güzellik. Bayıldım. Fikir muhteşem. Uygulama tek kelimeyle mükemmel. Elleriniz dert görmesin. Güle güle kullanın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok Teşekkür ederim gülsüm hanım, beğenmenize sevindim :)

      Sil
  12. bu mutfakta çay içilir sıcacık, kahverengi sayfalı bi deftere, dolma kalemle bi şeyle karalanır, fonda gıcırtılı,hışırtılı plak tadında Portishead çalmakta...Bir sürü şey yaşanıp biriktirilir, roman yazılır sonra,hiç sıkılınmaz, yalnız olunmaz.
    çok hoş olmuş velhasıl:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah ben çalışmayıp ev hanımı olsam orada neler yaparım da... olmuyor işte birbirimize pek vakit ayıramıyoruz :)

      Sil
  13. ellerinize sağlık çok güzel olmuş, mekanlara kendinizden birşeyler katmak bunu hayata geçirmek cidden cesaret işi...tebrik ederim sizi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim... Yaşadığım mekana kendimden birşeyler katmak her zaman hoşuma gider. Tabi yapabildiğim kadar :)

      Sil
  14. BAYILDIM!
    karikatür desenli mutfak dolapları, nasıl güzel :)
    kırmızı hali de çok güzelmiş ama, ben son halini daha çok sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. karikatür sevdam dolaplara kadar vardı. Ben de son halini seviyorum :)

      Sil
  15. ben de bayıldım...çok özel olmuş

    YanıtlaSil
  16. Selam!
    Öncelikle ellerinize sağlık diyorum!

    İzleyici sayısı 200 kişinin altında olan bloggerlar'ın takipçilerini arttırmalarına yönelik güzel bir proje başlamış. Sevdiğiniz 5 tane blogu sayfanızda paylaşarak siz de bu çalışmanın bir parçası olabiliyorsunuz. Ben sizi de sayfamda paylaştım:)

    Burada inceleyebilirsiniz!

    http://littlefabien.blogspot.com/2012/10/and-oscar-goes-to.html

    Selamlar!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu arada geç oldu ama çook tşekkür ederim :)

      Sil
  17. bayıldım bayıldım hemen aynı kareli yapıştırma kağıdından buldum sanırım kırmızısından da kolaylıkla bulabilirim küçücük maliyetle büyük değişim aklını seveyim aklını bu arada su ile arası nasıl bu kağıtların rezil olmayalım :d

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha teşekkür ederim. kağıt ince ise silerken yumşak bir besle silmeni tavsiye ederim. ama su ile bir sorun yaşamazsın. tabii kırmızı kağıttan alırken biraz da yedek olarak al yapıştırırken yırtılabiliyor ya da ince kağıtlar daha çabuk yıpranıyor... Kalın kağıt istersen tavsiyem Unkapanı İMÇ 3.blog da Baran ithal dekorasyon malzemeleri var oradan bakabilirsin.

      Sil
  18. anadolu yakasındayım zor olur peki çıkartırken sorun olur mu? ya da bi yöntemi varmı kiracı olunca insan düşünüyo ev sahibi filan :s bu arada bende yakın zamanda koltuklarımı döşemeyi düşünüyorum tabi biraz tedirginim ya mahvedersem diye bakalım bana cesaret verinnnnn....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben kırmızıları çıkarırken kağıt tamamen çıktı fakat yapışkanları kaldı. Üstünden 3 sene geçmesine rağmen hala bazı yerlere bulaşmış yapışkanları geliyor elime çok sinir bozucu. eğer yapışkanı temizleyecek bir yöntem biliyorsan ben de öğrenmek isterim :) yoksa ev sahibi laf edebilir :)
      Koltuk kaplatma olayı iyi bir kumaş seçersen harika sonuçlar çıkabilir hatta "o koltuklar bu koltuklarmı?" bile diyebilirsin. :)zamanı gelmişse eğer hemen kaplat derim. Değişiklik iyidir :) Ben de düşünmeye başladım fakat önce başka bir eve taşınmam gerek ondan sonra kaplama olayına girişicem... :)

      Sil
  19. araştırıcam bakalım bulursam paylaşırım seninle evde kendim kaplamayı düşünüyorum bayağı bi araştırdım çarşı pazar kumaş bakıcam bi ara kafamda inek desen ya da retro kumaşlar var bakalım zımba makinasıyla bu iş çözülür diye umuyorum 3,5 yaşındaki canavarım koltukları mahvetti yeni taşınma arifesi zaten baştan aşağı yenilik yapmayı planlıyorum mobilya boyama filan tabi eşim sağolsun hevesimi kırmakta üstüne yok ama ona inat yapmayı düşünüyorum ders olsun ... hayatımı anlatıcak gibi oldum ...:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim eşim de hobilerime kafayı takmış durumda genel olarak söyleniyor :) ama dekorasyonda henüz müdahale etmedi. Fakat koltuğu kaplamak büyük cesaret gerçekten bitirdiğinde görmek isterim :)
      Eşim de şu saç kurutma makina tekniğini bazı konularda söylüyor bir gün ortam oluşursa deneyeceğim bakalım...

      Sil
  20. sıcak suyla silmek gerekiyorum ya da el dezenfektanı ya da saç kurutma makinasıyla çıkarmadan önce ısıtıp çekmek çeşitli rivayetler var.

    YanıtlaSil
  21. çok çok çok güzel olmuş süper ötesi yaptırmaya çalışılsa bile bu kadar güzel bir mutfak olamaz herhalde el emeğinize sağlık
    bende eski demir erzak dolabımı yaptım ama pek becerikli olamadım:) hep kabarcıklı oldu birde yapışkanlı kağıt biraz inceydi çirkin oldu yapıştıramadığım için :) boyasam ondan iyi olurdu herhalde dedim:) ama ben mutfağa bayıldımmmmm

    eski kağıdı nasıl söktünüz acaba altında iz kalmadı mı ya yardımcı olursanız bende söküp tekrar dolabımı deneyeceğim:)

    benimde kendi çapımda yaptıklarıma göz gezdirmek ister misiniz?
    http://cigdeminelisleri.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize sevindim :) çok teşekkürler..
      İnce kağıtlar kaplarken gerçekten de insanı çileden çıkarabiliyor hele ki kaplanan alan büyükse... fakat kalın kağıtlar bu konuda çok rahat. Ben yapıştırırken hamur spatulası mıdır nedir öyle bir alet ile düzleştirerek yapıyorum ama banka kartı da bu işi görüyor... sökme işlemini okumuşsunuz evet :))

      Sil
  22. ay yorumları okumadım nasıl söküldüğü varmış direk dolaba odakalandım:) size yorum yazmak için nasıl güzel olduğu ile ilgili şimdi gördüm sökülmesiyle ilgili bilgi verilmiş:)

    YanıtlaSil
  23. elinize sağlık gerçekten muhteşem olmuş.:) bende evimde mutfağımda birkaç değişiklik yapacaktım çok iyi bir örnek oldu bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi işe yaradıysa ne mutlu :)) beğenmenize sevindim :))

      Sil