4 Ocak 2013 Cuma

♥ mozaik aşkına ♥

    Çoğumuzun çocukluğunda en sevdiği pastalardan biridir şu mozaik.  Ben de annemin mozaik pastasının hayranıydım ama tarif onunla birlikte gidince uzun zaman bana aynı tadı verebilen bir mozaik pastaya denk gelmedim. Ta ki eski işimin karşısında ki lokanta da yiyene kadar.Sahibinden tarifi zar zor almıştım.
   Baştan bilgi vermek isterim ki; içine koyulan yumurtalara aldanıp "ıyyy yumurta kokar, hiç yenilmez ..." ve ya  " çok ağır olur o kadar yumurta ve yağ ile." gibi söylemlerden kaçınmanızı tavsiye ederim. Çünkü bu güne kadar yemiş olan hiç kimse bu şikayetle gelmedi bana.Özellikle her yemeğe bir kulp takan, yumurtadan ve yağdan hoşlanmayan eşim bu pastanın fanatiğidir... 
 şimdi gelelim tarife;

MALZEMELER
2  paket bisküvi
6 yumurta
1 paket margarin
6 yemek kaşığı toz şeker
6 yemek kaşığı kakao
(isteğe bağlı )çekilmiş ceviz
(isteğe bağlı ) 2 yemek kaşığı likör

üst sosu için; dr oetker çikolata sosu

derin bir kapta şeker, kakao, likör, yumurta ve eritilmiş margarini; şeker eriyene dek  karıştıralım. ayrı bir yerde kırılmış bisküvi ve cevizlerimizi bu malzemeye ekleyip harmanlayıp, istediğimiz şekilde bir kalıba sokarak atalım buzdolabına. 2 saatte yemeye hazır kıvama geliyor.  Çikolata sosu isteğe bağlıdır. olmasa da olur ama olsa çok daha süper oluyor söylemesi....


8 yorum:

  1. Çok sevilir bizim evde:)
    Ben de yumurta koyuyorum, hiç kokmadı.
    Sizinki de sosla ayrı bir iştahlı görünüyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevilmez mi :)
      sosla ve ayrıca likör çok güzel bir tat katıyor :)

      Sil
  2. Benim abla ve anne de bunu yumurtalı yapıyor kesinlikle kokmuyor.Likör katarak hiç yapmadım denemeye değer bence =)

    YanıtlaSil
  3. Mozaik pasta herkesin çocukluk göz ağrısı galiba. Bende bayılırdım hala da bayılırım ama annemin tarifi koca bir paket sana yağı içeriyor...Kolestrol molestrol hayatımızın içine girmeden agzımız daha bir tatlanıyordu zaten..
    Datça'dan sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. ah bu pastada da aynı şekilde yağ ve bolca yumurta mevcut ama kendimi " aman canım bi oturuşta hepsini yemiyorsun ya günde bir dilimden bir şey olmaz" diye telkin ediyorum :)
    sevgiler Turquoise Diaries - Sahildeki Ev

    YanıtlaSil
  5. olmazsa olmazımız mozaiğimiz:)ımm ne güzel de yenir..

    YanıtlaSil
  6. yapasım geliyor ama kendime engel olmaya çalışıyorum :)

    YanıtlaSil